論文・報告
No. | タイトル・執筆者 |
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道路橋床版の維持管理費用の削減を目的に、超高耐久床版を開発した。超高耐久床版は腐食する可能性のある鉄筋やPC鋼材を一切使用しないプレキャストPC床版である。本稿は超高耐久床版について、疲労性能を含む基本開発を完了後に、中国自動車道蓼野第二橋下り線における床版取替工事への初適用に先立ち、施工性と品質の確保を目的に実施した実験的検討を報告するものである。具体的には、1)長さ11mの実証橋を施工し供用中の性能をモニタリングした結果および2)これまでの実績を超える長さ100mのアラミド緊張材の挿入、緊張およびグラウト注入の実験結果についてまとめたものである。 キーワード: 超高耐久、繊維補強コンクリート、アラミドFRPロッド、床版更新 |
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Targeting to reduce future maintenance of bridge deck slabs, Ultra-high durable slab was developed. It does not utilize any corrosion prone steel members such as reinforcements or prestressing strands. After the basic development, to utilize it in a real highway bridge, additional experiments were done. A 11 m long model bridge was constructed and used for 3 months to investigate the constructability and the structural performance. 100 m long Aramid tendon tensioning and grouting experiment was carried out as well. Developed deck slab was utilized in deck renewal project in Tadeno No.2 bridge in Chugoku expressway. Key Words: Ultra-high durable, Fiber reinforced concrete, Aramid FRP rods, Deck renewal |